Aflam de la brigada ‘Diverse’: linguri de lemn si un bistrot

Ma rog, aflati voi de la mine, ca Brigada ‘Diverse’ are alte ocupatii.

Sa incepem cu o veste buna.  Zilele trecute am primit newsletter-ul de la Plumo si am constatat ca artizanatul romanesc de bun gust si-a gasit amatori in alte locuri, daca in Romania e tratat cu oarecare indiferenta.  Linguri cioplite din lemn, ceramica, alte vase si ustensile de bucatarie – frumoase si utile  – sunt acum prezente in oferta Plumo.  M-am bucurat si am avut un mic si nesperat fior de mandrie!

Sa continuam cu o dezamagire.  Am aflat intamplator ca chef-ul ex-‘Heritage’ David Contant, dupa cateva aventuri gastronomice alaturi de fiul lui Adrian Nastase, si-a deschis propriul bistrot, in locatia fostului ‘Escoffier’ din Mihai Eminescu 80.   Asadar, hop si eu sa testez impreuna cu o prietena acest pom mult-laudat.  Aveam la noi bineintelesul sac de expectations, absolut normale atunci cand vine vorba despre un sous-chef al lui Georges Blanc.

Bucataria de la ‘Heritage’ o incercasem cu ceva timp in urma si, chiar daca nu fusesem eblouie de prezentarea putin cam pompoasa fata de continut, trageam nadejde sa gasesc acum o mult mai onesta si ospitaliera varianta.

Ca sa nu fac o poveste lunga dintr-un scurta, pot spune cam atat: mai e mult pana departe! Serviciul a fost amabil si  – sa zicem – prompt.  Decorul e cam spartan, mostenit probabil de la anteriorul proprietar.  Noi am ales, din pacate, o masa plasata langa o misterioasa usa, probabil spre bucatarie.  In aer plutea un miros usor neplacut, aducand vag a igrasie.

Meniul e succint, insa nu asta este ceea ce deranjeaza.  Comeseana mea tinea post si m-as fi asteptat ca, intr-un restaurant din Romania, sa aiba macar 1 – 2 optiuni pentru o astfel de alegere.  In afara de o tartina cu tapenade din partea casei, tot ce a mai putut obtine a fost un wok thailandez de pui …fara pui.

Eu am mers pe meniul zilei, compus dintr-o salata greceasca si un antricot cu cartofi prajiti, plus desert.  Salata, insotita si ea de aceeasi tartina cu tapenade, a fost  mai neutra decat hartia de turnesol.  Antricotul – destul de mignon – nu s-a remarcat prin nimic.  Cartofii – slava Domnului! nu din punga de congelator – salvau intrucatva situatia.  De baut, am baut un pahar de vin alb, docil si mediocru.  Desertul m-a dezumflat complet – nu era rau, ci comun: un fel de mere coapte cu miere, intr-un paharel.  Dupa o lingurita, nu am mai plusat – si doar ma cunoasteti apriga la dulcegarii.  Nota de plata, prietenoasa – cam 150 lei in 2 persoane.  Fotografii nu am facut, ca eram teribil de ambetata.  Si oricum, nu ati pierdut nimic, va asigur.

Mi se sufla din culise ca, la vreme de seara, David Contant isi ascute cutitele si scoate la masa gastronomia aia inalta.  (Daca e asa, atunci ar putea fi vorba de un interesant caz gen ‘Dr. Jeckyll and Mr. Hyde’.)  Dupa experimentul de la pranz, nu sunt sigura ca vreau sa ma mai catzar si pe culmile gastronomiei asteia. Poate ca m-as razgandi daca as vedea un mic re-vamping al fatadei si interiorului, plus un meniul al zilei mai explicit si prezentabil pe trotuar.  Asa, ca la bistrot-urile adevarate, de la mama lor.

 

8 responses to “Aflam de la brigada ‘Diverse’: linguri de lemn si un bistrot

  1. Eu nu cred ca un bistrot e ceva gen ne ascutim cutitele la vreme de seara si vedem noi ce-o iesi. Dimineata, prinz sau seara tre’ sa fie popular, constant si gustos, chiar daca are feluri pe care le-ai face si acasa – bine ca nu ai chef (adica kef🙂 ) sa le faci, ca le mai dai si lor ceva de facut si-si iau salariul si luna asta, nu?🙂 . Nu m-as duce dupa un chef de Heritage care-si deschide bistro decit daca as fi sigura ca nu a uitat sa faca un ou ochi cu cartofi prajiti si salata de rosii – pare ca dumnealui da, a uitat, sau a angajat personal nepotrivit. Cit despre curatenie, s-avem pardon, nici o scuza, nicaieri, deloc.

  2. Antricot cu cartofi prajitzi? pentru ASTA sa mergi intr-un loc de fitze?
    Io plec curind la Paris si stiu ca, acolo, e posibil sa maninc la prinz, intr-un bistro, asha ceva (ceea ce nu am sa fac). Doar ca la Bucuresti nu e la fel si totzi stim asta.

    Cit despre primavara, uite cea mai inspirata formulare gasita in spatziu:
    „La noi a început să zboare cu termometre, femeile sunt deja dezbrăcate, se vând bilete la mare și Herculane la juma’ de preț, cașcavalul se strică în frigider cu gândul la cireșe.” (pushthe button)
    Cascavalul cu cireshe m-a deraiat la creier de placere…

    • Zana Eficientei

      Verushka, eu as merge km buni pe jos pt un antricot cu cartofi prajiti din ala adevarat. Dar in acest caz…nu era cazu’.
      Cascaval cu cirese – hmm, there’s a yummy idea🙂

  3. poate fara T la sfirsit, le bistro, scuze, e defect de profesoara care de-abia asteapta sa iasa la pensie

    • Zana Eficientei

      In romana, intr-adevar, bistro sau chiar bistrou. Ma frantzuii si eu, doamna profesoara!🙂🙂 Accept cateva linii la palma, ca ma luai dupa taica Larousse:
      bistrot ou bistro
      nom masculin
      Café, débit de boissons ; restaurant modeste.
      Marchand de vin, tenancier de café.
      Nom donné à un genre de restaurant dont l’aménagement rappelle celui des bistrots du début du XXe s.
      Style bistrot, se dit d’un style de vaisselle et de pièces de mobilier propre aux bistrots du début du XXe s. et relancé pour les particuliers dans les années 1960.

  4. ai rezon, chapeau

Lasă un răspuns

